Vanaf 1 januari 2023 rijdt de Haagse Hopper je tussen het centrum van Den Haag en Benoordenhout. Deze 8-persoonsbus rijdt op bestelling, niet volgens een vaste route maar wel met vaste halten. Kies zelf waar je in- en uitstapt, onderweg kunnen ook andere reizigers in- en uitstappen.
De Haagse Hopper reserveer je via de Ride Pingo app of telefonisch via 0900 9281 (+ € 1,00 per gesprek).
Algemeen
-
Wat is de Haagse Hopper?
De Haagse Hopper is een 8-persoonsbus die rijdt flexibel openbaar vervoer wanneer je wilt. Het busje rijdt tussen Benoordenhout en het centrum van Den Haag. Via de Ride Pingo app reserveer je waar je in en uit wilt stappen, er is geen vaste dienstregeling. Onderweg kunnen ook andere mensen in- en uitstappen.
Reserveer een rit via de Ride Pingo app of telefonisch via 0900 9281 (+ € 1,00 per gesprek)
-
Hoe gebruik ik de Haagse Hopper?
1. Reserveer een rit via de Ride Pingo app of telefonisch via 0900 9281 (€ 1,00 per gesprek).
2. Ga naar de halte die je in de reservering hebt aangegeven en betaal voor de rit bij de chauffeur. Een rit kost € 1,50. Let op: betalen kan alleen met een bankpas.
3. Stap in de bus en laat je naar de halte van je keuze brengen. -
Hoe gebruik ik de Ride Pingo app?
1. Download de app via de Google Play Store of Apple Store.
2. Maak een account aan in de app en log in
3. Vul de eindbestemming in. Via je locatie zoekt de app een rit met de dichtstbijzijnde vertrekhalte.
4. In de aangeboden rit staat hoe laat je op de halte wordt opgehaald.
5. Ga naar de vertrekhalte. De bus komt op het aangegeven tijdstip voorgereden. Let op: de tijd kan iets wijzigen.
6. Laat je ticketnummer aan de chauffeur zien en koop je kaartje. -
Kan ik mijn account opzeggen?
Ja, dit kan.
1. Ga naar de menubalk linksboven in de app.
2. Klik op Bekijk profiel en klik op Verwijder Account.
3. Het account is nu opgeheven. -
Voor wie is de Haagse Hopper?
De Haagse Hopper is voor iedereen die met het OV wil reizen. Je hoeft hiervoor geen lid te worden of toestemming aan te vragen bij de gemeente.
-
Hoe herken ik de Haagse Hopper?
De Haagse Hopper is een 8-persoonsbus, herkenbaar aan de HTM-stijl en het Haagse Hopper logo.
-
Met welke voertuigen rijdt de Haagse Hopper?
De Haagse Hopper wordt gereden met 8-persoonsbussen.
Reserveringen
-
Hoe reserveer ik een rit?
Reserveer een rit via de Ride Pingo app of telefonisch via 0900 9281 (€ 1,00 per gesprek)
1. Download de app via de Google Play Store of in de Apple Store.
2. Maak een account aan in de app en log in
3. Vul de eindbestemming in. Via je locatie zoekt de app een rit met de dichtstbijzijnde vertrekhalte.
4. In de aangeboden rit staat hoe laat je op de halte wordt opgehaald.
5. Ga naar de vertrekhalte. De bus komt op het aangegeven tijdstip voorgereden. Let op: de tijd kan iets wijzigen.
6. Laat je ticketnummer aan de chauffeur zien en koop je kaartje. -
Kan ik een rit vooraf reserveren?
Je kan een rit één uur van tevoren reserveren. Een half uur voor vertrek zie je de definitieve ophaaltijd in de Ride Pingo app.
Zo plan je vooraf een geboekte rit:
- Vul de eindbestemming in. Via je locatie zoekt de app een rit met de dichtstbijzijnde vertrekhalte.
- Tik op het klokpictogram aan de rechterkant, naast Rit aanvragen.
- Kies de gewenste vertrektijd en tik op Bevestig.
- In de aangeboden rit staat hoe laat je op de halte wordt opgehaald.
-
Waarom moet ik mijn rit vooraf reserveren?
De Haagse Hopper is bedoeld om op korte termijn een rit te reserveren. De bus komt zo snel mogelijk naar de gekozen halte.
-
Kan ik instappen zonder reservering?
Nee, dit is niet mogelijk. Vanwege het beperkte aantal zitplaatsen is het belangrijk dat je vooraf reserveert. In de app zie je de snelste optie om vanaf deze halte te vertrekken.
Reisinformatie
-
Waar kan ik in- en uitstappen?
Er zijn 13 haltes binnen Benoordenhout en Den Haag Centrum waar je kan in- en uitstappen.
- Halte Floris Arntzeniusplein
- Halte Thérèse Swartzestraat
- Halte Laan van Clingendael (Noord)
- Halte Breitnerlaan
- Halte Hart Nibbrigkade
- Halte Van Hoytemastraat
- Halte Johannes Bildersstraat
- Halte Weissenbruchstraat
- Halte Jozef Israëlsplein
- Halte Koninginnegracht
- Halte Koninklijke Schouwburg
- Halte Kneuterdijk
- Den Haag Centraal Station (busplatform)
-
Wat zijn de vertrektijden van de Haagse Hopper?
De Haage Hopper heeft geen vaste vertrektijden. Via de app reserveer je een plekje in de bus. De bus komt op het tijdstip aangegeven in de Ride Pingo app naar de halte toe.
-
Wanneer rijdt de Haagse Hopper?
De Haagse Hopper rijdt op werkdagen van 07.00 uur – 21.00 uur en op zaterdag en feestdagen van 12.00 – 24.00 uur.*
* Met uitzondering van feestdagen rijdt de Haagse Hopper niet op zondag, -
Waar kan ik naar toe met de Haagse Hopper?
Met de Haagse Hopper reis je van en naar het Benoordenhout en het centrum van Den Haag. De Haagse Hopper heeft geen vaste route maar wel 13 vaste halten waar je in- en uit kunt stappen.
- Halte Floris Arntzeniusplein
- Halte Thérèse Swartzestraat
- Halte Laan van Clingendael (Noord)
- Halte Breitnerlaan
- Halte Hart Nibbrigkade
- Halte Van Hoytemastraat
- Halte Johannes Bildersstraat
- Halte Weissenbruchstraat
- Halte Jozef Israëlsplein
- Halte Koninginnegracht
- Halte Koninklijke Schouwburg
- Halte Kneuterdijk
- Den Haag Centraal Station (busplatform)
-
Is de Haagse Hopper toegankelijk voor de rolstoel?
De Haagse Hopper is niet rolstoeltoegankelijk. Als je met een rolstoel of scootmobiel reist kan je gebruik maken van Regiotaxi Haaglanden of AV070.
-
Hoe kan ik zien waar mijn bus is/blijft?
In de Ride Pingo app volg je de bus real time. Je ziet hier ook wat de verwachte aankomsttijd van de bus is.
-
Vanaf weke leeftijd mogen kinderen zelfstandig reizen met de Haagse Hopper?
De Haagse Hopper is voor iedereen, er is geen minimumleeftijd voor zelfstandig reizende kinderen. Let op: Als ouder/ verzorger blijf jij verantwoordelijk voor je reizende kind. De chauffeur controleert bijvoorbeeld niet of de gordels om zitten of wanneer iemand moet uitstappen.
-
Moeten kleine kinderen ook reserveren en betalen als ze op schoot van hun ouders reizen?
Alle passagiers van de Haagse Hopper hebben een eigen kaartje te hebben, ongeacht van de leeftijd van de kinderen en of ze een eigen plekje in de bus hebben.
Kinderen tot en met 2 jaar mogen tijdens de rit op schoot van de ouders zitten, maar er moet wel altijd een zitplaats voor het kind worden vrijgehouden.
-
Is het dragen van een autogordel verplicht?
Zeker, de passagiers van de Haagse Hopper zijn verplicht om een gordel te dragen. Uitzondering hiervoor zijn kinderen tot 3 jaar die op schoot zitten bij de ouders.
Tarieven & Betaling
-
Hoe duur is de Haagse Hopper?
De Haagse Hopper kost € 1,50 per enkele reis. Koop je kaartje in het voertuig.
-
Waar koop ik een kaartje voor de Haagse Hopper?
Reserveer je rit via de Ride Pingo app. Je kaartje koop je bij de chauffeur in het voertuig. Let op: betalen kan alleen met een bankpas.
-
Kan ik met mijn Haagse Hopper kaartje ook met ander HTM-vervoer reizen?
Nee, dit is niet mogelijk. Het Haagse Hopper kaartje is alleen geldig voor de Haagse Hopper.
-
Kan ik met mijn OV-chipkaart in de Haagse Hopper reizen?
Nee, dit is niet mogelijk. Koop je Haagse Hopper kaartje in het voertuig.
-
Kan ik mijn 2-uurskaart, (kinder) dagkaart, 3 dagenkaart of abonnement gebruiken in de Haagse Hopper?
Nee, dit is niet mogelijk. Koop je Haagse Hopper kaartje in het voertuig.
-
Kan ik een kaartje bij de HTM Servicewinkels of in de HTM Ticketapp kopen?
Nee, dit is niet mogelijk. Koop je Haagse Hopper kaartje in het voertuig.
Als er iets mis gaat
-
Ik krijg geen rit aangeboden als reisoptie, wat nu?
Als er geen reisopties worden aangeboden zijn alle plekken in de Haagse Hopper voor het gewenste tijdstip gereserveerd. Probeer het later nog eens.
-
Ik heb een rit gereserveerd maar ben te laat op de halte.
De chauffeur wacht maximaal 1 minuut op de halte. Als je niet op de halte aanwezig bent vervalt de reservering en rijdt de bus door.
-
Kan ik mijn rit annuleren?
Annuleren kan via annuleringsknop in de Ride Pingo app of telefonisch via 0900 9282.
-
De Ride Pingo App werkt niet, wat nu?
Neem contact op met onze informatielijn via 0900 9282 (gebruikelijke belkosten).
Klantenservice
-
Ik heb een vraag over mijn rit.
Volg de bus real time in de Ride Pingo app. Voor andere vragen is onze klantenservice bereikbaar via 0900 9282 (gebruikelijke belkosten).
-
Bereikbaarheid Reserveringslijn
0900 9281 (€ 1,00 per gesprek)
Bereikbaar op werkdagen van 07.00 - 21.00 en op zaterdag en feestdagen van 12.00 - 24.00 uur. -
Bereikbaarheid Informatielijn
0900 9282 (gebruikelijke belkosten)
Bereikbaar op werkdagen van 07.00 - 21.00 en op zaterdag en feestdagen van 12.00 - 24.00 uur. -
Ik ben iets verloren, wat nu?
Neem contact op met onze informatielijn 0900 9282 (gebruikelijke belkosten).
-
Waar kan ik een klacht indienen?
Klachten over de Haagse Hopper kunnen per mail worden gestuurd naar klachtenhaagsehopper@htm.nl. Binnen 2 werkdagen ontvang je een reactie van ons.
Overige
-
Waar kan ik de privacyverklaring vinden?
De privacyverklaring is te vinden in de Ride Pingo app onder Privacybeleid.
-
Waar kan ik de algemene voorwaarden vinden?
De algemene voorwaarden van de Ride Pingo app is te vinden in de app, onder algemene voorwaarden.
De algemene voorwaarden Haagse Hopper Benoordenhout zie je hier. -
Bedrijfsgegevens HTM
HTM Personenvervoer N.V.
Vestigingsadres: Koningin Julianaplein 10, 2595 AA ’s-Gravenhage
Kamer van Koophandel nummer: 27014495
Telefoonnummer: 0900 486 4636 -
Bedrijfsgegevens Ride Pingo