OV-chipkaart verlopen?

Vernieuw of beëindig je persoonlijke of anonieme OV-chipkaart online op ov-chipkaart.nl. Het geld dat nog op de OV-chipkaart staat, wordt op je bankrekening gestort.

Jouw geld telt

Jouw Geld Telt Infographic
Wanneer je OV-chipkaart verloopt, kun je het geld dat nog op de kaart staat terugvragen.  Dus doorzoek je huis en lever de kaarten, die langer dan 1 jaar verlopen zijn, in. Ontvang het geld dat nog op de kaart staat terug of doneer het aan een goed doel. Lees meer over de actie Jouw geld telt.

OV-chipkaart verlopen?

Een persoonlijke OV-chipkaart is vijf jaar geldig, een anonieme kaart vier tot vijf jaar. De einddatum staat op de OV-chipkaart. Na deze datum kun je niet meer met je OV-chipkaart reizen. Een persoonlijke kaart kun je vernieuwen, een anonieme OV-chipkaart niet. Met een anonieme kaart reis je het saldo op of vraag je het saldo terug. 

Persoonlijke OV-chipkaart 

Vernieuw je persoonlijke OV-chipkaart op ov-chipkaart.nl. Je betaalt € 7,50 via iDEAL en je moet opnieuw een pasfoto uploaden.

Het saldo, geld dat nog op de oude kaart staat, ontvang je op je bankrekening binnen 30 dagen nadat je kaart verloopt. Je nieuwe kaart wordt binnen gemiddeld drie werkdagen thuis gestuurd. Het vernieuwen van je OV-chipkaart en je saldo terugvragen kan tot een jaar na het verlopen van je OV-chipkaart. Het is niet mogelijk om geld terug te vragen bij een HTM Servicepunt. 

Abonnementen en Automatisch opladen worden van je oude kaart overgezet op je nieuwe kaart. Als je voor de eerste keer incheckt, wordt op je kaart direct automatisch opgeladen. Je bepaalt zelf of je de verlopen kaart vernietigt of bewaart.

Anonieme OV-chipkaart 

Een anonieme kaart kun je niet vernieuwen. Je kunt wel het saldo (geld) dat nog op de kaart staat, terugvragen: 'Teruggave saldo anonieme OV-chipkaart'.  Het is niet mogelijk om geld terug te vragen bij een HTM Servicepunt.
Je verlopen kaart wordt beëindigd. Je kunt een nieuwe anonieme OV-chipkaart kopen bij een verkooppunt bij jou in de buurt. Lees meer over een verlopen OV-chipkaart.

HTM helpt je graag

Klantenservice: 0900-4864636

(gebruikelijke belkosten)

Maandag t/m vrijdag 07:00 – 22:00 uur
Zaterdag 08:00 – 22:00 uur
Zondag 09:00 – 22:00 uur
Of op Facebook en Twitter.