Opleiding tot BOA controleur

Sta jij voor Service en Veiligheid? Dan willen wij jou graag in ons team!

Solliciteer direct

Als Buitengewoon Opsporingsambtenaar (BOA III Controleur) word je ingezet om het gevoel van de sociale veiligheid te vergroten bij onze reizigers en indien noodzakelijk hierop te handhaven. Hoofdtaak van de BOA is de controle van vervoersbewijzen en het verlenen van service aan reizigers. Je bent op de hoogte van de actuele dienstregeling, het lijnennet en de geldende vervoersbewijzen. Hierdoor kan jij de reiziger te allen tijde informeren.
Het zal voorkomen dat je reizigers treft die geen geldig vervoersbewijs bezitten. Het is hierin belangrijk dat je goed luistert, de juiste vragen stelt en dat je op basis van jouw analyse een beslissing neemt. Je bent alert op mogelijke escalerende situaties met agressie maar weet rust en orde te bewaren. Dit doe je door oplossingsgericht te handelen en verbaal de passagier te kalmeren. Al deze taken voer je uit in teamverband.

Wie zoeken we?

We zoeken een collega waar we op kunnen bouwen. Je draagt actief bij aan een fijne samenwerking. Je bent het eerst aanspreekpunt voor reizigers. Klantgericht te werk gaan is voor jou dan ook een vanzelfsprekendheid. Je bent fit en in staat om dreigende situaties juist in te schatten en te handelen waar nodig om de situatie te de-escaleren. Je bent flexibel en het is voor jou geen enkel probleem om op onregelmatige tijden (tussen 05:30 uur en 02:00 uur) te werken.

  • Je weet van aanpakken, neemt initiatief en bent leergierig
  • Je bent van nature klant- en kwaliteitsgericht
  • Je staat stevig in je schoenen en bent mentaal en fysiek weerbaar
  • Je bent besluitvaardig, recht door zee en kunt goed samenwerken
  • Je bent betrouwbaar en bewust van je eigen vakmanschap
  • Je bent bekend met de Haagse regio en je hebt affiniteit met 'het OV'

Wat heb je verder nodig?

  • Je beschikt minimaal over mbo 3 werk- en denkniveau en kan dit aantonen
  • Je beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden in het Nederlands en je bent in staat om ook in het Engels te communiceren
  • Je beschikt over een goede mentale- en lichamelijke conditie
  • Je hebt geen strafrechtelijk verleden en bent van onbesproken gedrag zijn (dit wordt getoetst door dienst Justis in een antecedentenonderzoek ten behoeve van de Verklaring Omtrent Gedrag)
  • Je bent in bezit van een rijbewijs B

Wat bieden wij?

We bieden je een uitdagende en belangrijke functie in een hecht team van professionele collega's die het openbaar vervoer veilig houden en die trots zijn op hun werk! Bij de functie hoort de opleiding tot Buitengewoon Opsporingsambtenaar Openbaar Vervoer. Deze wordt volledig betaald door HTM en wordt verzorgd in een periode van 5 tot 6 maanden waarin je echt aanwezig moet zijn. Tijdens deze opleiding word je actief begeleid door ervaren praktijkbegeleiders. Je krijgt de mogelijkheid om je verder te ontwikkelen in je loopbaan. Je startsalaris bedraagt € 2.779,- (bij een fulltime aanstelling, inclusief onregelmatigheidstoeslag). Bij goed functioneren kan je na een jaar rekenen op een vaste aanstelling. Onze uitstekende primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden vind je op onze website: bij HTM zit je goed!

Procedure

Een assessment kan onderdeel uitmaken van de selectieprocedure. We kunnen ook de fysieke- en medische gesteldheid toetsen.

De opleiding start in maart 2022.

De afdeling

De afdeling Uitvoering bestaat uit de bedrijfsonderdelen Rijdienst Rail, Planning, Regie, Service & Veiligheid en Rijdienst Bus. Het bedrijfsonderdeel Service & Veiligheid zet zich in voor een veilig en leefbaar openbaar vervoer en haar omgeving. Daartoe worden verschillende controle- en veiligheidsactiviteiten uitgevoerd. De medewerkers van Service & Veiligheid voeren controles uit om het betalingsgedrag van reizigers op bus, tram, stations te stimuleren. Door camerabewaking of door fysiek aanwezigheid in tram, bus, op locatie, bij evenementen bewaken zij de sociale veiligheid. Het streven is het verhogen van de sociale veiligheid onder reizigers en de medewerkers. Daarbij is het de uitdaging een balans te vinden tussen het stellen van grenzen en het bieden van service aan de reiziger.

Solliciteer direct