Compensatieregeling reizigers bus 18, 22 en 24

HTM heeft vanaf zaterdag 14 april 2018 een nieuw automatiseringssysteem, dat zorgt voor de berekening van de ritprijzen. In februari van dit jaar ontstonden er problemen bij de invoering hiervan, waardoor een deel van de reizigers niet meer konden uitchecken. HTM heeft de afgelopen maanden het nieuwe systeem uitgebreid getest, zodat het nieuwe systeem nu kan worden ingevoerd.

Compensatie reizigers bus 18, 22 en 24
HTM biedt reizigers, die de afgelopen drie maanden reisden met bus 18, 22 en 24, een eenmalige compensatie aan van maximaal € 6,-. Reizigers die in de bus bleven zitten op Den Haag Centraal om verder te reizen, betaalden ook voor de afgelegde afstand tussen de uitstaphalte en de instaphalte op het busplatform. Dat is niet correct. 

Reizigers die met bus 18, 22 en 24 reizen en blijven zitten op Den Haag Centraal om verder te reizen, betalen nu per rit ongeveer € 0,05 minder. De route op het busplatform wordt namelijk niet meer in rekening gebracht.

HTM biedt reizigers die deze rit in de afgelopen drie maanden hebben gemaakt, eenmalig maximaal € 6,- compensatie aan voor het teveel betaalde bedrag. Je kunt het geld terug krijgen door het formulier in te sturen

Formulier Geld terug reizigers bus 18, 22 en 24

Vul je e-mailadres en OV-chipkaartnummer in geef in de toelichting aan dat dit 'Compensatie halte Centraal Station' betreft.

Toelichting invullen formulier
Aangezien het een standaard formulier is, zijn niet alle vragen van toepassing. Bij onderstaande vragen, moet je verplicht iets invullen.

  • Vul de datum, instaphalte, uitstaphalte, tijdstip, lijnnummer in van de laatste rit die je hebt gemaakt met bus 18, 22 of 24.
  • Wat was het afgeschreven bedrag? vul bijvoorbeeld in 200 centen
  • Welk bedrag had er volgens jou afgeschreven moeten worden? vul bijvoorbeeld in 200 centen
  • Is de fout gemaakt bij het inchecken, of bij het uitchecken? vul in 'uitchecken'
  • Toelichting: vul in 'Compensatie halte Centraal Station'

Het bedrag kun je na drie weken op je OV-chipkaart laden bij een Ophaalautomaat.

Als je geld terug krijgt, ga je naar een Ophaalautomaat. Je gaat dus zelf naar een Ophaalautomaat om het bedrag weer op je OV-chipkaart te zetten. Bij de Ophaalautomaat steekt je je OV-chipkaart in de pasinvoer. Je kiest voor 'Ophalen bestelling'. Het geld dat je van ons terugkrijgt, wordt dan op je OV-chipkaart gezet. Let op! Je kunt het bedrag alleen ophalen met de OV-chipkaart waarvan je ook het nummer hebt ingevuld op het formulier. In de HTM Servicepunten is ook een Ophaalautomaat aanwezig. We helpen je graag.

Voorwaarden compensatie

  • Je hebt de afgelopen drie maanden gereisd met bus 18, 22 of 24. Je hebt een rit gemaakt, waarbij je op de halte Centraal Station bent blijven zitten en bent uitgestapt op een halte voorbij Centraal Station.
  • Je hebt op saldo gereisd met een anonieme of persoonlijke OV-chipkaart.
  • Er wordt eenmalig per OV-chipkaartnummer een compensatie van maximaal € 6,- betaald.
  • De compensatie van maximaal € 6,- wordt alleen terugbetaald op de OV-chipkaart, waarvan je het nummer op het formulier hebt ingevuld. Je moet zelf het bedrag ophalen met je OV-chipkaart bij een Ophaalautomaat.
  • Het bedrag wordt niet contant uitgekeerd.
  • De compensatie is alleen aan te vragen via het formulier op deze website. Bij alle HTM Servicepunten is ook een mogelijkheid om daar het formulier online in te vullen. We helpen je daarbij graag.
  • Je moet het bedrag ophalen met je OV-chipkaart binnen 3 maanden nadat we het voor je hebben klaargezet.
  • Je kunt de compensatie aanvragen tot 1 juni 2018.

HTM helpt je graag

Klantenservice: 0900-4864636

(gebruikelijke belkosten)

Maandag t/m vrijdag 07:00 – 22:00 uur
Zaterdag 08:00 – 22:00 uur
Zondag 09:00 – 22:00 uur
Of op Facebook en Twitter.