Meest gestelde vragen

Routes, tijden en omleidingen

Waar kan ik de meest actuele reisinformatie vinden?
De dienstregeling van je bus- of tramlijn vind je onder 'vertrektijden'. Je kunt hier direct zien of er wijzigingen zijn op je bus of tramlijn. Ook kun je hier de vertrektijden per halte bekijken.

Waar kan ik mijn route plannen?
Je route kun je plannen onder het kopje/de button 'planner'.

Waar kan ik de geplande werkzaamheden en omleidingen vinden?
De geplande werkzaamheden en omleidingen staan onder het kopje 'omleidingen'. Door je lijn te selecteren, zie je welke werkzaamheden of omleidingen er zijn.

Locaties HTM servicepunten

  • Station Den Haag Centraal (OV Servicewinkel)
  • Station Hollands Spoor (OV Servicewinkel)
  • Station Delft
  • Zoetermeer Centrum-West 

Toegankelijkheid voertuigen

Rood-beige tram
Deze trams rijden op lijn 1, 6, 12 en 16. De rood-beige tram is niet toegankelijk voor reizigers in een rolstoel of scootmobiel.

RandstadRail-tram
Deze trams rijden op lijn 2, 3, 4 en 19. De RandstadRail tram is toegankelijk voor reizigers in een rolstoel of scootmobiel. Er is plaats voor 2 reizigers in een rolstoel of scootmobiel. De rolstoelplekken bevinden zich tussen de 1e en 2e deur en tussen de 4e en 5e deur.

R-net tram
Deze trams rijden op lijn 2, 9, 11, 15 en 17. De R-net tram is toegankelijk voor reizigers in een rolstoel of scootmobiel. Er is plaats voor 2 reizigers in een rolstoel of scootmobiel, in elke rijrichting 1.

Bus
De bussen van HTM zijn toegankelijk voor reizigers in een hand gedreven rolstoel. Een scootmobiel of elektrisch aangedreven rolstoel mag niet in de bus.
Reizigers in een hand gedreven rolstoel kunnen instappen via de achterdeur. Er is een uitschuifbare uitstapplaat aanwezig die door de chauffeur bediend wordt.

Toegankelijkheid halten
De meeste bus- en tramhalten zijn toegankelijk voor reizigers met een rolstoel of scootmobiel. Op www.htm.nl staat een overzicht van de ontoegankelijke halten.

OV-chipkaart en vervoerbewijzen

Kaart verloren of gestolen?
Blokkeer je OV-chipkaart direct. 

Dit kan op twee manieren:

  • Door te bellen met de OV-chipkaart Klantenservice 0900-0980 (50 cent per gesprek). Je kaart is de volgende dag geblokkeerd.
  • Via een ‘Mijn OV-chipkaart’-account op  OV-chipkaart. Je kaart is binnen 24 uur geblokkeerd. 

Vraag gelijk een vervangende OV-chipkaart aan.

Dit kost € 11,-. De levertijd is maximaal 7 werkdagen. Neem hierover contact op met de klantenservice van OV-chipkaart. Een lopend abonnement wordt automatisch op je vervangende OV-chipkaart gezet. Tegoed dat op je persoonlijke OV-chipkaart stond, krijg je teruggestort op je bankrekening.

Vergeten uit te checken? 
Vraag in drie simpele stappen op www.uitcheckgemist.nl je saldo terug

Mocht je er niet uitkomen, neem dan  contact op met onze klantenservice op 0900-4864636

Hoe werkt automatisch opladen? 
Altijd zeker van voldoende saldo? Nooit meer wachten voor een ophaalautomaat? Overzicht van je reiskosten? Het kan allemaal met Automatisch opladen. De toevoeging aan je persoonlijke OV-chipkaart die eigenlijk onmisbaar is voor iedere reiziger.

Met ‘Automatisch opladen’ wordt er automatisch geld op je OV-chipkaart gezet als het saldo onder de 0 euro komt. Het bedrag bepaal je zelf.

Vraag het direct online aan

 

HTM helpt je graag

Klantenservice: 0900-4864636

(gebruikelijke belkosten)

Maandag t/m vrijdag 07:00 – 22:00 uur
Zaterdag 08:00 – 22:00 uur
Zondag 09:00 – 22:00 uur
Of op Facebook en Twitter.