Schade

Schade door ongeval of aanrijding

Wanneer er schade ontstaat krijgt u altijd, ongeacht wie er schuldig is, een uitwisselingsbriefje van de buschauffeur of trambestuurder. Hierop staan alle gegevens die nodig zijn om een schadeformulier op te sturen naar HTM of de verzekeringsmaatschappij.

HTM medewerkers mogen ter plaatse geen schuld erkennen of een schadevergoeding toezeggen. Wanneer dit toch het geval is, kunt u hier geen rechten aan ontlenen.

Schade opgelopen: wat kunt u doen?

Loopt u in of door een voertuig van HTM schade op, dan kunt u zelf een paar dingen doen om te zorgen voor een goede gegevensuitwisseling:

  • Loopt u schade op, meld dit dan meteen aan de bestuurder/chauffeur. Vraag om een ingevuld uitwisselingsbriefje waarop alle gegevens staan die nodig zijn voor de verdere schadebehandeling. Hier heeft u recht op. Heeft u om wat voor reden dan ook geen formulier ontvangen, probeer dan zoveel mogelijk gegevens mee te sturen: tram-/buslijn, tijdstip, locatie, richting en als het kan ook een (viercijferig) tram-/(driecijferig) busnummer.
  • Heeft u schade aan uw voertuig en bent u allrisk verzekerd? Meld de schade dan rechtstreeks aan uw verzekeraar. Deze handelt de schade verder voor u af.
  • Bent u alleen WA verzekerd of heeft u persoonlijk letsel opgelopen? Meld de schade dan rechtstreeks aan HTM. Gebruik hiervoor één van de contactmogelijkheden hieronder. Vermeld hierbij altijd de gegevens die op het uitwisselingsbriefje staan, dat u heeft gekregen. Stuur voor een zorgvuldige behandeling een uitgebreide omschrijving mee van wat er is gebeurd. Een situatieschets hoeft niet per se, maar mag altijd.

Schade veroorzaakt: wat kunt u doen?

Heeft u schade veroorzaakt bij HTM? Bijvoorbeeld een ruit kapot gemaakt of het interieur van een voertuig beschadigd? Neem contact met ons op. We helpen verder.

Wilt u schade melden? 

Wilt u een schade melden of heeft u vragen over een schade? Neem contact op met HTM klantenservice (0900 - 4864636). Of vul het online reactieformulier in.