Schade

Heb je schade geleden door een ongeval of aanrijding? 

Wat kan een bestuurder voor je doen?

Ongeacht wie er schuldig is aan het ontstaan van schade. Van de bestuurder krijg je altijd een uitwisselingsbriefje. Hierop staan alle gegevens die je nodig hebt om een schadeformulier op te sturen naar HTM of je verzekeraar.

HTM-personeel mag ter plaatse geen schuld erkennen of een schadevergoeding toezeggen. Wanneer dit toch het geval is, kun je hier geen rechten aan ontlenen.

Schade lijden: wat kun je zelf doen?

Loop je in of door een voertuig van HTM schade op, dan kun je zelf een paar dingen doen om te zorgen voor een goede gegevensuitwisseling.

  1. Loop je schade op, meld dit dan meteen aan de bestuurder. 
  2. Vraag om een ingevuld uitwisselingsbriefje waarop alle gegevens staan die je later voor de verdere schadebehandeling nodig hebt. Hier heb je recht op. Heb je om wat voor reden dan ook geen formulier ontvangen, probeer dan zoveel mogelijk gegevens mee te sturen: tram-/buslijn, tijdstip, locatie, richting en als het kan ook een tram-/busnummer. 
  3. Heb je schade aan een voertuig en ben je allrisk verzekerd? Meld dan je schade rechtstreeks aan je verzekeraar. Deze handelt de schade verder voor je af.
  4. Ben je alleen WA verzekerd of heb je persoonlijk letsel opgelopen? Meld dan je schade rechtstreeks aan HTM. Gebruik hiervoor 1 van de contactmogelijkheden hieronder. Vermeld hierbij altijd de gegevens van het uitwisselingsbriefje dat je hebt gekregen. Stuur voor een zorgvuldige behandeling een uitgebreide omschrijving mee van wat er is gebeurd. Een situatieschets hoeft niet per se, maar mag altijd.

Schade veroorzaakt: wat moet je doen?

Heb je schade veroorzaakt bij HTM? Bijvoorbeeld een ruit kapot gemaakt of het interieur van een voertuig beschadigd? Neem contact op met bureau Schaderegelingen van HTM. Zij helpen je verder.

Vraag of schade melden? 

Wil je iets vragen of schade melden? Neem contact op met ons bureau Schaderegelingen. We helpen je graag.

  • Per telefoon: (070) 374 94 50 (bereikbaar op werkdagen van 9.00 - 16.00)
  • Per e-mail: bs@htm.nl  
  • Of per post:
    HTM Personenvervoer 
    Bureau Schaderegelingen
    Postbus 28503
    2502 KM Den Haag.

HTM helpt je graag

Klantenservice: 0900-4864636

(gebruikelijke belkosten)

Maandag t/m vrijdag 07:00 – 22:00 uur
Zaterdag 08:00 – 22:00 uur
Zondag 09:00 – 22:00 uur
Of op Facebook en Twitter.