HTM Ticket app

Koop nu gemakkelijk en snel een vervoerbewijs via de app op je telefoon. Je hoeft niet meer naar de trambestuurder, buschauffeur, kaartautomaat of HTM Servicepunt. De Uurnetkaart, Dagkaart en Kinder Dagkaart koop je gewoon in de app. Je betaalt met iDeal of creditcard.

Download de HTM Ticket App

 Ticketapp   De HTM Ticket app is beschikbaar voor smartphones met android en iphone.
  

Vervoerbewijzen

In de app kun je de volgende vervoerbewijzen (tickets) kopen:
- Uurnetkaart € 3,50
- Dagkaart € 6,50
- Kinder Dagkaart € 2,50

De voorwaarden en prijzen zijn gelijk aan de vervoerbewijzen die je op tram en bus of bij een HTM Servicepunt koopt. De vervoerbewijzen die je in de app koopt zijn alleen geldig op de dag dat je ze koopt. Je kunt 10 vervoerbewijzen van elk type tegelijk kopen en in één keer betalen. Je kunt dus met meerdere mensen tegelijk reizen op verschillende vervoerbewijzen op één telefoon.

Betalen

Je betaalt de vervoerbewijzen (tickets) met iDeal of met creditcard. Na aankoop ontvang je per email een aankoopbewijs. Je kunt je betaalkaarten opslaan in je account, zodat een aankoop de volgende keer sneller gaat.

Reizen met tickets in de app

De vervoerbewijzen die je in de app koopt zijn alleen geldig op de dag dat je ze koopt. Je moet de tickets activeren voordat je instapt in tram of bus. Met activeren geef je aan dat het vervoerbewijs vanaf nu geldig is.
Een Dagkaart of Kinder Dagkaart kun je direct activeren. Dit vervoerbewijs is geldig tot einde dienst van die dag. Een Uurnetkaart activeer je vlak voordat je instapt in tram of bus. Op een Uurnetkaart kun je een uur reizen na de activatietijd.
De vervoerbewijzen (tickets) blijven in de app staan. Je hoeft niet in- en uit te checken met de app. Bij controle toon je de vervoerbewijzen in de app aan de controleur.

Hoe activeer ik een ticket?

Na aankoop van 1 of meerdere vervoerbewijzen in de app, staan deze vervoerbewijzen weergeven bij ‘Overzicht aankopen’. Naast de naam van het vervoerbewijs staat ‘niet geactiveerd’. Door hier op te klikken komt het vervoerbewijs in beeld. Een groene knop met ‘Ticket activeren’ moet je aanklikken om aan te geven dat het vervoerbewijs vanaf nu geldig is. Nadat je het Ticket geactiveerd hebt, verschijnt de tijd waarop de geldigheid van het vervoerbewijs is ingegaan. Een Uurnetkaart is vanaf deze tijd een uur geldig. Een Dagkaart is geldig tot de laatste dienst van die dag.

Om meerdere vervoerbewijzen tegelijk te activeren ga je steeds terug naar ‘Overzicht aankopen’. Je klikt een andere vervoerbewijs aan en klikt op ‘Ticket activeren’. Op deze wijze activeer je één voor één de vervoerbewijzen. Bij ‘Overzicht aankopen’ staat dan naast de naam van het vervoerbewijs ‘geactiveerd’. Als het vervoerbewijs niet meer geldig is, staat er ‘gebruikt’.

 Ticketapp1Ticketapp2Ticketapp5Ticketapp6

Veel gestelde vragen:

De batterij van mijn telefoon is leeg. Dus ik kan het vervoerbewijs niet laten zien?
Je bent zelf verantwoordelijk om een geldig vervoerbewijs te laten zien. Je telefoon moet het dus doen. Als je geen geldig vervoerbewijs kunt laten zien aan de controleur kun je een boete krijgen.

Ik heb een vervoerbewijs gekocht, maar hij staat niet in het ‘Overzicht aankopen’?
Bel direct met HTM op 0900-4864636. Zij kunnen je verder helpen.

Hoe laat ik mijn vervoerbewijs zien aan de controleur of buschauffeur?
Je opent de HTM Ticket app en gaat naar ‘Overzicht aankopen’. Je klikt op het vervoerbewijs waarmee je reist. De controleur ziet op je telefoon dat je een geldig vervoerbewijs hebt.

Heb ik een internetverbinding nodig om vervoerbewijzen te kopen of te activeren?
Ja, je hebt een internetverbinding nodig om de app te kunnen downloaden. Ook heb je een internetverbinding nodig om een vervoerbewijs te betalen. Een gekocht vervoerbewijs kun je zonder internetverbinding activeren. 

Ik heb een vervoerbewijs gekocht, maar wil pas over een paar dagen reizen. Nu zie ik in mijn ‘Overzicht aankopen’ dat het vervoerbewijs verlopen is. Wat nu?
De vervoerbewijzen in de ticket app zijn alleen geldig op de dag van aankoop.
Is er toch iets misgegaan, neem dan contact op met HTM op 0900-4864636. Zij helpen je verder.

HTM helpt je graag

Klantenservice: 0900-4864636

(gebruikelijke belkosten)

Maandag t/m vrijdag 07:00 – 22:00 uur
Zaterdag 08:00 – 22:00 uur
Zondag 09:00 – 22:00 uur
Of op Facebook en Twitter.