Als er onverhoopt iets mis gaat

Ik heb de fiets vergrendeld, maar mijn rit wordt niet beëindigd. 

Als je binnen 2 minuten geen reisoverzicht ontvangt, sluit dan de app en start hem opnieuw. Als je nu naar je ritgeschiedenis gaat in het menu zou je rit erbij moeten staan. Mocht dit niet het geval zijn, neem dan contact op met onze Klantenservice via het formulier in de app.

Ik heb opgewaardeerd maar mijn opwaardering is niet zichtbaar? 

Als je niet op 'terug naar HTM Fiets App' gedrukt hebt krijg je wel een afschrijving van je bank, maar zal dit bedrag gestorneerd worden. Druk ten alle tijden op 'terug naar HTM Fiets App'.

Wat moet ik doen als mijn fiets niet open gaat? 

Als de fiets bij de eerste poging niet wordt ontgrendeld, sluit dan de app en probeer de QR-code nogmaals te scannen of voer het fietsnummer in. Werkt het dan nog niet schakel dan je blueooth uit en weer in. Als je herhaaldelijk de fiets niet kunt ontgrendelen, neem dan contact op met onze Klantenservice (0900-4862453). Of probeer (wanneer je bij een dropzone staat) een andere fiets.  

Wat moet ik doen als mijn fiets niet op slot gaat? 

Als de fiets bij de eerste poging niet wordt vergrendeld, schakel bluetooth uit en weer in en probeer opnieuw te ontgrendelen. Werkt het nog niet? Sluit dan de app en probeer het nogmaals. Als je herhaaldelijk de fiets niet kunt vergrendelen, neem dan contact op met onze Klantenservice (0900-4862453). 

Wat moet ik doen als de app vastloopt? 

Sluit dan de app en probeer het nogmaals. Als dit niet werkt, start dan de gehele telefoon opnieuw op.

Mijn fiets is beschadigd/gestolen tijdens mijn rit, wat moet ik doen?

Geef dit altijd zo snel mogelijk door aan onze Klantenservice, te bereiken op 0900-4862453.

Maak foto’s van de schade. Onze Klantenservice zal hiernaar vragen. Als je fiets gestolen is neem je ook contact op met de Klantenservice.

Het is midden in de nacht en ik krijg mijn fiets niet op slot. Wat nu?

De Klantenservice is door de week dagelijks telefonisch bereikbaarbereikbaar van 8:00 tot 20:00 uur en in het weekend van 9:00  tot 18:00 uur. Daarnaast kun je bij problemen met de fiets je telefoon of app herstarten, of bluetooth uit en weer in schakelen. 

Als je de fiets dan nog niet op slot krijgt, kun je deze het beste meenemen naar huis. Je betaalt namelijk ook gewoon door. Stuur de Klantenservice via de app alvast een berichtje. Zo weten wij er alvast van. Neem de volgende dag direct telefonisch contact op met de Klantenservice. 

Help, de batterij van mijn mobiele telefoon raakte leeg tijdens de rit! Wat moet ik nu doen?

Neem contact op met onze Klantenservice of download de app op de telefoon van een vriend of vriendin. Log vervolgens in met je eigen account om je rit te vervolgen of te beëindigen. 

Hoe meld ik een kapotte fiets? 

Als je een defecte fiets tegenkomt (lekke band, ontbrekende bel etc.), waarderen wij het als je hiervan een melding maakt via de app. Ons logistieke team haalt de fiets dan op voor reparatie.