Geld terug bij vertraging

Reizen met HTM is makkelijk, betrouwbaar en comfortabel. Helaas komt het voor dat trams niet op tijd rijden door (ver)storingen en calamiteiten. Dat is heel vervelend, maar niet altijd te voorkomen. HTM doet er alles aan om het aantal (ver)storingen te verminderen. Wij vinden het heel vervelend als je door vertraging of trams die niet komen, te laat op je plek van bestemming komt. Daarom ontvang je € 3,- bij een vertraging van meer dan 30 minuten.

Hoe krijg je geld terug?

Snel en makkelijk via het formulier Geld terug bij vertraging.

Formulier geld terug bij vertraging

Houd je bankrekeningnummer en OV-chipkaartnummer bij de hand. Of als je met een los kaartje hebt gereisd maak een scan van het kaartje en voeg deze bij het online formulier.   

Wanneer ontvang je geld terug?

Bij een vertraging meer dan 30 minuten tijdens je reis met de tram van HTM (incl. tram 3 en 4 RandstadRail). Vertragingen ontstaan bij HTMbuzz en Nachtbuzz zijn uitgesloten.

Hoe vraag je vergoeding aan?

Dien je aanvraag binnen 4 weken bij ons in. De compensatie bedraagt € 3,- per vertraagde rit. HTM stort binnen 2 weken het geld op je opgegeven bankrekening.

Voorwaarden HTM regeling Geld terug bij vertraging

  • De Algemene Vervoersvoorwaarden stads- en streekvervoer zijn onverkort van kracht.
  • De regeling Geld terug bij vertraging is een coulanceregeling. Uitkering op grond van deze regeling houdt op geen enkele wijze aanvaarding van aansprakelijkheid van HTM voor schade veroorzaakt door vertraging in.
  • De Geld terug bij vertraging-regeling is van toepassing als je een vertraging hebt van meer dan 30 minuten tijdens je reis met de tram van HTM (incl. tram 3 en 4 RandstadRail) in de Haagse regio. Vertraging ontstaan bij HTMbuzz  en de Nachtbuzz zijn uitgesloten.
  • Een vertraging van meer dan 30 minuten betekent dat je meer dan 30 minuten later dan de geplande aankomststijd aankomt op de halte van je bestemming.
  • Om in aanmerking te komen voor een compensatie moet je aanvraag binnen 4 weken de vertraagde rit zijn ingediend bij HTM. 
  • De compensatie voor de vertraging bedraagt € 3,- per vertraagde rit. Dit geld wordt binnen 2 weken op de opgegeven bankrekening gestort. Dit geld wordt niet contant uitgekeerd. Je hebt geen recht op een hogere vergoeding dan € 3,- per vertraagde rit.
  • HTM geeft geen geld terug bij vertragingen, die vooraf zijn aangekondigd. Denk aan omleidingen die vooraf zijn aangekondigd op deze website.
  • HTM geeft geen geld terug bij vertragingen als er sprake is van overmacht door bijvoorbeeld extreme weerssituaties.
  • HTM behoudt zich het recht voor om deze coulanceregeling per direct stop te zetten dan wel te wijzigen, zonder de reizigers hier vooraf over te informeren.
  • Medewerkers van HTM zijn uitgesloten van deze regeling.

HTM helpt je graag

Klantenservice: 0900-4864636

(gebruikelijke belkosten)

Maandag t/m vrijdag 07:00 – 22:00 uur
Zaterdag 08:00 – 22:00 uur
Zondag 09:00 – 22:00 uur
Of op Facebook en Twitter.