Voor leveranciers

Wit met rode HTM tram rijdt in Den Haag

Aanbestedingsregels voor inkoop van goederen, diensten en werken

Ontdek hoe we dit doen!

Bij inkoop van goederen, diensten en werken volgt HTM de aanbestedingsregels van de Aanbestedingswet 2012 en van haar eigen aanbestedingsreglement.  

Bij inkoop van goederen en diensten gebruikt HTM de standaard inkoopvoorwaarden. Voor inkoop van werken gebruikt HTM de U.A.V. 2012 met enkele aanpassingen.

Vind hier alle informatie voor leveranciers

Digitaal ondertekenen van contracten

Vanaf 1 november 2025 ondertekent HTM alle inkoopcontracten en overeenkomsten uitsluitend digitaal via ValidSign. Dit betekent dat we geen papieren contracten meer sturen of ontvangen. 

Hoe werkt het? 
U ontvangt een e-mail van ValidSign met het verzoek om de documenten te ondertekenen. Deze documenten kunt u eerst downloaden en controleren. Het ondertekenen gaat vervolgens eenvoudig met één klik. Paraferen of handmatig ondertekenen is niet meer nodig, omdat het volledige contract digitaal en rechtsgeldig wordt vastgelegd. 

Wat verwachten wij van u? 
Voortaan tekent u documenten digitaal via ValidSign. Nadere instructies volgen automatisch per e-mail zodra er een contract klaarstaat. 

Documenten
Van welk aanbestedingsplatform maakt HTM gebruik?

CTM Aanbestedingsplatform

Om de aanbestedingsprocedures zo efficiënt en soepel mogelijk te laten verlopen, maakt HTM gebruik van het CTM Solution online aanbestedingsplatform.
Wil je als leverancier meedoen met openbare (Europese) aanbestedingen van HTM? Registreer je dan op CTM Solution. Het maken van een account is gratis.
Ben je al geregistreerd, dan kun je gebruik maken van je bestaande account. De publicaties voor HTM aanbestedingen zijn gepubliceerd op  www.tenderned.nl. Zoek op: HTM Personenvervoer N.V.

Vragen over CTM? Neem dan contact op met de helpdesk van CTM Solutions: 020-670 85 00. Of stuur een email

Erkenningsregelingen

Voor diverse categorieën werken, diensten en leveringen gebruikt HTM een erkenningsregeling. Partijen kunnen zich hiervoor op ieder tijdstip aanmelden. De doorlooptijd voor erkenning bedraagt in de praktijk 3-6 maanden. Dit is onder meer afhankelijk van de snelheid en compleetheid waarmee gegadigden hun informatie aanleveren.

In het overzicht Erkende bedrijven HTM Personenvervoer NV, die bestaat uit diverse categorieën en verschillende looptijden, is de laatste stand van zaken te vinden.

Vragen over erkenningsregelingen?

Neem contact op met de heer H. Bottemanne, Senior Inkoper.

Stuur een e-mail

Geschillencommissie aanbestedingen
Bedrijfsgegevens HTM Personenvervoer N.V.

HTM Personenvervoer N.V.

Vestigingsadres: Koningin Julianaplein 10, 2595 AA ’s-Gravenhage

Kamer van Koophandel nummer: 27014495

BTW nummer: NL 8074.97.964.B01

Telefoonnummer: 0900 486 4636

Klantenservice