Teruggave saldo

Als je niet meer op saldo wilt reizen met de OV-chipkaart, kun je het geld dat op de OV-chipkaart staat terugkrijgen.

Als het saldo van je persoonlijke OV-chipkaart tussen € 0 en € 30 is, kun je dit terugvragen bij een HTM Servicepunt. Ben je jonger dan 18 jaar? Dan moet je hiervoor een ouder/verzorger, voorzien van een geldig legitimatiebewijs, meenemen.   

Wil je het saldo terug van een anonieme OV-chipkaart? Vul dan je naam, adres, postcode, woonplaats en geboortedatum in op het formulier dat je kunt invullen op een HTM Servicepunt. Lever het formulier in bij de baliemedewerker. Deze controleert je legitimatiebewijs (Nederlands paspoort, rijbewijs of  ID-kaart) en vult daarna het kaartnummer van je OV-chipkaart in op het formulier. Vervolgens krijgt je het saldo tot € 30 uitgekeerd. Ben je jonger dan 18 jaar? Dan moet je hiervoor een ouder/verzorger, voorzien van een geldig legitimatiebewijs, meenemen.

Saldo hoger dan 30 euro

Saldo hoger dan € 30 wordt alleen uitgekeerd als je je OV-chipkaart beëindigt met een formulier. Overgebleven saldo wordt overgemaakt op je bankrekening. Je betaalt geen administratiekosten.
De formulieren voor een persoonlijke en anonieme OV-chipkaart vind je op ov-chipkaart.nl

Is je OV-chipkaart al verlopen, dus niet meer geldig? Ga dan naar OV-chipkaart verlopen.

 

HTM helpt je graag

Klantenservice: 0900-4864636

(gebruikelijke belkosten)

Maandag t/m vrijdag 07:00 – 22:00 uur
Zaterdag 08:00 – 22:00 uur
Zondag 09:00 – 22:00 uur
Of op Facebook en Twitter.