Vergeten uit te checken?

Uitcheck gemist? Ga naar uitcheckgemist.nl
In drie simpele stappen je saldo terugvragen.

Dat gaat als volgt: je vult je OV-chipkaartnummer in. Vervolgens zie je alle ritten zonder uitcheck. Vul je instaplocatie en de eindbestemming in. De website rekent dan uit hoeveel geld je terugkrijgt. Het saldo wordt vervolgens klaargezet bij een ophaalautomaat en kan daar weer op de OV-chipkaart worden gezet. Kies 'Ophalen bestellingen' bij de ophaalautomaat. Je kan via deze website geld terugvragen voor ritten waarbij je een uitcheck hebt gemist bij NS, Arriva, Connexxion, EBS, GVB, HTM, Qbuzz, RET, Syntus en U-OV.

TRAN013 04 Uitwerking Middelen Facebook Header HTM

Reizigers met een zakelijke OV-chipkaart? Ga voor een gemiste uitcheck naar het teruggaveformulier. Geldt niet voor NS Businesscard.

Te veel betaald bij HTM? Ga naar teruggaveformulier

Dit formulier kun je invullen als je niet hebt kunnen uitchecken in de trams van HTM of bussen van HTMbuzz, omdat de kaartlezer niet werkte. Of omdat je denkt dat het bedrag dat van je OV-chipkaart is afgeschreven niet goed is.

Lukt het niet via de website?
Bij de HTM Servicepunten op Zoetermeer Centrum-West, Den Haag Hollands Spoor en in de OV Servicewinkel op Den Haag Centraal wordt het teveel betaalde bedrag aan de balie direct op je OV-chipkaart gezet. Bekijk de openingstijden van de servicepunten. Bij een HTM Servicepunt kun je je geld terugvragen binnen 3 weken nadat je vergeten bent uit te checken.

Je kunt ons ook bellen op 0900-4864636 (gebruikelijke belkosten). Je krijgt het teruggaveformulier dan thuisgestuurd. Vul het formulier in en stuur het op. Je krijgt van ons een brief, waarin staat dat je geld terug krijgt. Als je geld terugkrijgt, ga je naar een Ophaalautomaat. Je gaat dus zelf naar een Ophaalautomaat om het bedrag weer op je OV-chipkaart te zetten. Bij de ophaalautomaat steek je je OV-chipkaart in de pasinvoer. Je kiest voor 'Ophalen bestellingen'. Het geld dat je van ons terugkrijgt, wordt dan op je OV-chipkaart gezet.

Oplaad- en ophaalpunten:

  • Bij verschillende winkels (bijv. supermarkten, Bruna’s en Primera’s). Vind het dichtstbijzijnde ophaal- en oplaadpunt
  • In alle bussen van HTMbuzz en Connexxion. Daar hangen blauwe ophaalautomaten. 
  • Bij de halten Spui, Grote Markt, Centrum, Leyenburg en Zoetermeer Centrum-West (gele Ophaalautomaten). 

Bij de automaat kies je voor de optie ‘Ophalen bestellingen’. Volg vervolgens de aanwijzingen op de automaat.

Let op! Je kunt het bedrag alleen ophalen met de OV-chipkaart waarvan je ook het nummer hebt ingevuld op het formulier. Als dat niet lukt, omdat je bijvoorbeeld je OV-chipkaart bent verloren, bel ons dan op 0900-4864636 (gebruikelijke belkosten). Wij staan op werkdagen van 07:00 tot 19:00 uur voor je klaar.

HTM helpt je graag

Klantenservice: 0900-4864636

(gebruikelijke belkosten)

Maandag t/m vrijdag 07:00 – 22:00 uur
Zaterdag 08:00 – 22:00 uur
Zondag 09:00 – 22:00 uur
Of op Facebook en Twitter.